Exploring the Educational Effectiveness of Culturally-enhanced Serious Game in Education
نویسندگان
چکیده
منابع مشابه
Towards a Culturally - Enhanced Serious Game Model
Current research shows that computer games were integral to the life of young learners across the globe. Hence, educators were looking at opportunities to use computer games in teaching and learning in order to address the needs of young learners. Meanwhile, learning needs and expectations were varied depending on the culture of a particular individual. Researches show that there were compellin...
متن کاملthe survey of the virtual higher education in iran and the ways of its development and improvement
این پژوهش با هدف "بررسی وضعیت موجود آموزش عالی مجازی در ایران و راههای توسعه و ارتقای آن " و با روش توصیفی-تحلیلی و پیمایشی صورت پذیرفته است. بررسی اسنادو مدارک موجود در زمینه آموزش مجازی نشان داد تعداد دانشجویان و مقاطع تحصیلی و رشته محل های دوره های الکترونیکی چندان مطلوب نبوده و از نظر کیفی نیز وضعیت شاخص خدمات آموزشی اساتید و وضعیت شبکه اینترنت در محیط آموزش مجازی نامطلوب است.
learners’ attitudes toward the effectiveness of mobile-assisted language learning (mall) in vocabulary acquisition in the iranian efl context: the case of word lists, audiobooks and dictionary use
رشد انفجاری تکنولوژی فرصت های آموزشی مهیج و جدیدی را پیش روی فراگیران و آموزش دهندگان گذاشته است. امروزه معلمان برای اینکه در امر آموزش زبان بروز باشند باید روش هایی را اتخاذ نمایند که درآن ها از تکنولوژی جهت کمک در یادگیری زبان دوم و چندم استفاده شده باشد. با در نظر گرفتن تحولاتی که رشته ی آموزش زبان در حال رخ دادن است هم اکنون زمان مناسبی برای ارزشیابی نگرش های موجود نسبت به تکنولوژی های جدید...
15 صفحه اولGetting Serious about Math: Serious Game Design Framework & an Example of a Math Educational Game
Serious games have been increasingly interesting to educators recently, but it is difficult to find good games that truly address the needs of young learners, especially in mathematics. Some games are either too simplistic or are not actual games. In the paper, an argument is made for the benefits of game-based learning (GBL) for instruction and assessment given what we know about Millenials an...
متن کاملEffectiveness of a serious game for medical education on insulin therapy: a pilot study.
OBJECTIVE We report the preliminary assessment of InsuOnline©, a serious game designed for medical education on insulin therapy. MATERIALS AND METHODS We conducted a pilot study with 41 undergraduate medical students and Internal Medicine residents to assess the educational effectiveness of InsuOnline©, as compared to a traditional educational activity (lecture, cases discussion). Knowledge, ...
متن کاملذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: SHS Web of Conferences
سال: 2017
ISSN: 2261-2424
DOI: 10.1051/shsconf/20173300007